بازسازی خانه و بازسازی حیاط خلوت یا پاسیو
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
بازسازی خانه و بازسازی حیاط خلوت یا پاسیو
یک شنبه 29 خرداد 1401 ساعت 10:48 | بازدید : 33 | نویسنده : admin | ( نظرات )

بازسازی خانه

معمولا پس از چند سالی که از عمر خانه گذشت به فکر بازسازی آن می‌افتیم. بازسازی خانه به دلایل مختلفی ازجمله خرابی بخش‌های مختلف یا تصمیم به تغییر نقشه داخلی آن انجام می‌شود. در این میان یکی از جاهایی که زودتر نیاز به بازسازی پیدا می‌کند، فضای حیاط‌خلوت یا پاسیو است. در این فضا، معمولا گیاهان و فضای سبز کاشته شده و می‌توان از آن برای استراحت و تجدیدقوای روحی، استفاده کرد. در این مقاله، نکاتی که لازم در حین بازسازی خانه در مورد حیاط‌خلوت و پاسیو در نظر گرفته شوند را مرور می‌کنیم. درصورتی‌که قصد ایجاد یک فضای زیبا و آرامش‌بخش را در خانه خود دارید، این مقاله راهنمای شما خواهد بود.

مراحل بازسازی حیاط خلوت یا پاسیو

به‌طورکلی در بازسازی خانه و ازجمله بازسازی حیاط‌خلوت یا پاسیو ابتدا باید انتظارات و تصوری که از فضای ایده ­آل خود دارید را به‌صورت شفاف برای خود و پیمان­کار بازسازی منزل ، تشریح کنید. برای این منظور باید تعیین کنید که از حیاط‌خلوت خود به چه هدفی می‌خواهید استفاده کنید. برخی از کارکردهای مهم این فضا موارد زیر هستند:

  • بازی کودکان
  • نگه‌داری حیوانات خانگی
  • استراحت
  • نگه‌داری گیاهان به تعداد زیاد
  • مطالعه و کار با لپ‌تاپ
  • وقت گذراندن با افراد دیگر

طراحی نقشه

تغییر نقشه، به‌طورکلی یک از فرصت‌هایی است که در بازسازی خانه فراهم می‌شود. با مشخص کردن هدف خود از بازسازی حیاط‌خلوت می‌توانید، به فکر طراحی نقشه مناسب برای آن باشید. به‌طور مثال، اگر فضا را برای گردهمایی خانوادگی در نظر گرفته‌اید، باید در این فضا امکاناتی برای پخت‌وپز مانند باربکیو و یک آشپزخانه کوچک نیز طراحی کنید. اگر هدف شما پذیرایی از مهمان است باید فضایی را به مبلمان، اختصاص دهید. درصورتی‌که فضای کافی در اختیار دارید و حیاط‌خلوت را با هدف فراهم کردن محیطی برای بازی بچه‌ها بازسازی می‌کنید، یک استخر یا حوض قابل‌حمل خارجی هم می­تواند ایده خوبی باشد.

تعیین هزینه و بودجه

مانند هر قسمت دیگر از بازسازی خانه ، تعیین بودجه مهم‌ترین عامل در برنامه‌ریزی شما برای بازسازی پاسیو خواهد بود. برای این منظور، مشورت با یک پیمان‌کار باتجربه و با تیم حرفه‌ای می‌تواند، تعادلی بین هزینه‌ها و بودجه شما برقرار کند. پیمان‌کار بازسازی خانه معمولا بازسازی پاسیو را نیز به عهده می‌گیرد با این تفاوت که از تیم اجرایی متفاوتی، استفاده می‌کند.

تخریب

معمولا هر پروژه بازسازی خانه ، نیازمند تخریب به درجات مختلف است. ابتدا باید تمامی قسمت‌هایی که دیگر قابل تعمیر نیستند را خراب کرده و از محل خارج کنید. این قسمت‌ها می‌توانند شامل کف‌پوش، دیوارپوش‌ها، گیاهان قدیمی (که البته باید انتقال داده شوند)، سایه­ بان، پنجره‌ها، فنس ها و غیره باشند.

بازسازی تاسیسات

بنا بر نیازها و نقشه‌ای که برای پاسیوی خود در نظر گرفته‌اید، ممکن است نیاز باشد که تاسیساتی مانند لوله‌های آب، گاز، سیم‌کشی برق، کف­شور و غیره جابجا یا تعویض شوند. سعی کنید از بهترین متریال برای جایگزینی آن‌ها استفاده کنید چراکه خرابی و تعمیر آن‌ها در آینده، نیازمند به هم ریختن فضای داخلی پاسیو خواهد بود.

شروع بازسازی واقعی پاسیو

پیمان‌کارهای حرفه‌ای بازسازی خانه به‌خوبی می‌دانند که از کدام قسمت‌ها شروع کنند. بسته به نوع و شکل پاسیو، نوسازی آن از مناطق مختلفی شروع می‌شود. ممکن است پاسیو روباز یا سربسته، پوشیده شده از چمن یا پر از گلدان و درختچه با کف سنگی باشد. به‌طور مثال در پاسیوهای روباز، بازسازی از کف و در پاسیوهای سرپوشیده از سقف شروع می‌شود. پس از ایجاد تغییرات اساسی مانند دیوارها، کف‌پوش و سقف، استخر، گیاهان و غیره نوبت به تزئین پاسیو می‌رسد. پاسیوی خود را می‌توانید با انواع نورهای مصنوعی رنگی سقفی یا از کف، سایه‌بان، ننو، انواع مبلمان و حتی نیمکت تزئین کنید.

نکاتی مهم درباره امنیت پاسیو

یکی از نکاتی که در هنگام بازسازی خانه باید مورد بازنگری قرار گیرد، امنیت خانه است. ازآنجاکه در بسیاری از خانه‌ها حیاط‌خلوت، نقطه اتصال و ارتباط خانه با فضای بیرونی است، باید امنیت آن را به‌صورت کامل، برقرار کرد. برای این منظور، انواع فنس، حصار، گابیون و غیره می‌توانند کمک‌کننده باشند. علاوه بر این باید از امکانات هوشمندسازی مانند دزدگیرهای هوشمند و دوربین مداربسته نیز برای این منظور، استفاده کرد. در درجه بعدی باید به مسئله حریم خصوصی نیز توجه داشته باشیم. درصورتی‌که خانه‌های اطراف به فضای پاسیو مشرف باشند باید با انواع حفاظ، شیشه و یا مرتفع‌تر کردن دیوارها حریم خصوصی خوبی را برای این فضا فراهم کرد.

نکات تکمیلی درباره انتخاب مصالح مناسب برای حیاط‌ خلوت

شاید خود ساکنان خانه از حیاط‌خلوت چندان استفاده نکنند؛ اما باید بدانید که این فضا یک از با استهلاک ­ترین بخش‌های خانه شماست. وجود گل و گیاه، احتمال رطوبت، فراهم بودن محیط مناسب برای رشد حشرات و بعضا حیوانات و در برخی موارد، تابش نور خورشید از عوامل استهلاک بالای این محیط هستند. در انتخاب مصالح برای چنین فضایی، علاوه بر زیبایی باید به دوام آن‌ها در شرایط پاسیوی خود توجه کنید. همچنین در انتخاب مصالح و طراحی دکوراسیون پاسیوی خود به سبک کلی خانه نیز توجه داشته باشید. به‌طور مثال، درست است که ایده معمول برای پاسیو استفاده از سنگ‌های صخره‌ای یا ریگ‌های بزرگ به‌منظور پوشش کف است اما در مورد یک‌خانه مدرن، بهتر است از سنگ‌های مرغوب، صیقلی و براق برای کف و یا دیوارهای پاسیو استفاده کنید.

بازسازی خانه و پاسیوی آن در یک نگاه

در طراحی بسیاری از خانه­ ها به‌منظور فراهم آوردن محیطی جهت پرورش گل و گیاه و نشاط خاطر ساکنان، فضایی به‌عنوان پاسیو یا حیاط‌خلوت در نظر گرفته می‌شود. مشخصه اصلی این فضا فراهم آوردن محیطی آرامش‌بخش در کنار عناصر طبیعی مانند گیاهان، هوای آزاد و حتی آب است. پاسیو معمولا استهلاک بالایی دارد و درواقع، خودش یکی از دلایل بازسازی خانه به شمار می‌رود. بازسازی این فضا شامل مراحل مختلفی از تعیین اهداف و انتظارات، طراحی نقشه، تخریب، بازسازی تاسیسات، بازسازی و دکوراسیون نهایی است. توجه به مسائل امنیتی و حریم خصوصی نیز از نکات مهمی است که باید در بازسازی پاسیو به آن دقت کرد.

بازسازی خانه و بازسازی حیاط خلوت یا پاسیو




موضوعات مرتبط: بازسازی خانه , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 49
:: باردید دیروز : 31
:: بازدید هفته : 80
:: بازدید ماه : 80
:: بازدید سال : 94
:: بازدید کلی : 2011